T-shirt to swoisty Speakers' Corner z Hyde Parku w wersji mini, to gwarancja swobody wypowiedzi, niczym nie skrępowany przekaz dotyczący nawet najbardziej nieprawdopodobnej sprawy, dający jego właścicielowi możliwość zabrania głosu w sposób niekonwencjonalny, ekscentryczny i zawsze modny. Jak napisała Agnieszka Sijka: "T-shirty to minibillboardy o największym na świecie zasięgu: można na nich reklamować produkty, prowadzić kampanie promocyjne, manifestować poglądy polityczne, przekonania religijne, artystyczne gusty czy poczucie humoru." Jak twierdzi Diana Crane: "T-shirt równie dobrze nadaje się do manifestowania odrębności, jak i przynależności do wspólnoty - może być znakiem rewolty i konformizmu, indywidualizmu i instynktu stadnego. T-shirt stał się swego rodzaju publiczną twarzą tego, kto go nosi, a czasem jest maską".T-shirty zakładają politycy, znane osobistości, gwiazdy show biznesu i zwykli zjadacze chleba. Dlaczego więc nie krośnianie? Może warto wyruszyć na wakacyjne szlaki w koszulce z KROSNOludkiem?
W 5. edycji konkursu na koszulkę promocyjną miasta "Kochajmy KROSNOludki", organizowanego przez Muzeum Rzemiosła w Krośnie wzięło udział 69 autorów, którzy zgłosili 132 projekty - to rekord i znak, że nasze przedsięwzięcie wzbudziło zainteresowanie. Głównym założeniem konkursu było wkomponowanie w grafikę wspomnianego hasła promocyjnego Krosna (autor: Paweł Hertel z Łodzi, 2007). W konkursie wzięły w udział zarówno osoby dorosłe, jak i młodzież. Propozycje spłynęły nie tylko z naszego miasta i okolic, ale także np.: z Gdańska, Warszawy, Jawora, Bytomia.
Laureatem konkursu został Bartłomiej Belniak z Gorlic, który otrzymał nagrodę pieniężną, koszulkę z zaprojektowanym przez siebie wzorem graficznym oraz pamiątkowy album o Krośnie. Autor jest absolwentem Pomaturalnej Szkoły Reklamy w Katowicach oraz Wydziału Artystycznego WSP w Częstochowie. Współpracuje z prasą i wydawnictwami. Bierze udział w międzynarodowych, ogólnopolskich i regionalnych prezentacjach i konkursach rysunku satyrycznego. Wielokrotnie był nagradzany. Ogłoszenie wyników odbyło się tradycyjnie podczas Jarmarku Krośnieńskiego.
I co dalej...? Otóż, zakładamy, mili Państwo, KROSNOludkowe koszulki i ruszamy na wakacyjne szlaki! To strój nie tylko wygodny, ale również dobrze komponujący się zarówno z dżinsami, szortami, spódnicą, jak i ze sportowym garniturem. KROSNOludki zmieszczą się w każdej walizce i plecaku. Białe, zielone, czerwone, czarne, żółte, niebieskie, nawet różowe - będą doskonałym strojem na letnie, górskie wycieczki, spacery po nadmorskich deptakach, czy zagraniczne wojaże. No i jedno jest pewne - będą oryginalne, niepowtarzalne i będą w wyjątkowy sposób promowały nasze miasto - a na tym nam przecież wspólnie zależy!
T-shirty z KROSNOludkiem można kupić w należącym do Muzeum Rzemiosła Punkcie Informacji Kulturalno-Turystycznej, Rynek 5, cena: 20 zł.
Konkurs objęty został honorowym patronatem przez Prezydenta Miasta Krosna.